- 2024 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojo Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I-1489 pakeitimas ir įstatymo papildymas straipsniu, kuris numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (darželyje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais. Taip Lietuvoje įteisintas įtraukusis ugdymas.
- Įtraukusis ugdymas – tai kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui. Tokį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis.
- Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymąsi reglamentuojantys teisiniai dokumentai sudaro palankias sąlygas kiekvienam mokiniui ugdytis pagal jų poreikius ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklose, užtikrinant švietimo pagalbą, lygias galimybes ir ugdymosi prieinamumą.
- Įtraukųjį ugdymą galime laikyti procesu, kuriame atsižvelgiama į socialinę, kultūrinę ir mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksniais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui švietime.
- Apie įtraukiojo ugdymo modelį skaitykite „Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose rekomendacijose“.
Rekomendacijos gimnazijos bendruomenei