


Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“
Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).
Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Trakų r. Rūdiškių gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
1. Siekiant sustiprinti mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijas, projekte numatyta įvairiapusė veikla:
1.1. Organizuojami mokymai su išvyka administracijai ir pedagogams, kurių metu bus ugdomos komandinio darbo ir lyderystės kompetencijos.
1.2. Atviros pamokos leis mokytojams geriau suprasti mokytojo padėjėjo vaidmenį ir efektyvaus bendradarbiavimo svarbą.
1.3. Dalyvaujant gerosios patirties pasidalijimuose su kitomis Trakų rajono bendrojo ugdymo įstaigomis, bus skatinama tarpusavio pagalba ir inovatyvių ugdymo metodų sklaida.
1.4. Nuolatiniai koordinatorių susitikimai užtikrins sklandų projekto vykdymą ir efektyvų bendradarbiavimą tarp visų dalyvaujančiųjų.
1.5. Mokymų ciklas, skirtas SUP mokinių poreikiams, leis pedagogams įgyti žinių ir įgūdžių, reikalingų dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais.
2. Siekiant modernizuoti ir pritaikyti ugdymo infrastruktūrą šiuolaikiniams mokinių poreikiams, projekte numatyti šie infrastruktūros kūrimo, plėtros ir atnaujinimo darbai:
2.1. Įrengiamas mokinių tarybos kabinetas su visa reikiama įranga, skirta sklandžiai mokinių savivaldos veiklai.
2.2. Įrengiama nauja skambučio sistema ir sukuriamos universalios darbo ir laisvalaikio zonos, pritaikytos specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių poreikiams, taip pat individualių užsiėmimų ir bendravimo erdvės.
2.3. Atnaujinama chemijos, fizikos, matematikos, technologijų ir biologijos kabinetai, aprūpinant juos modernia įranga ir priemonėmis.
2.4. Gimnazijos teritorijoje įrengiama „Žalioji laboratorija“ praktiniam eksperimentavimui.
2.5. Vizualinių menų studijos įrengimas, kuriuo sukuriama daugiafunkcine erdve kūrybiškumui ugdyti su visomis reikalingomis priemonėmis veiklai vykdyti.
2.6. Aktų salės pritaikymas multifunkciniams poreikiams, taip sudarant sąlygas įvairiems renginiams, susitikimams ir edukacinėms veikloms organizuoti.
3. Siekiant mokyklos veiklą patobulinti keturiose srityse: lyderystės, įtraukiojo ugdymo, kultūrinio ir STEAM ugdymo, numatytos veiklos:
3.1. Lyderystės srityje bus organizuojamas mokinių savivaldos lyderystės stovyklų ciklas mokinių savivaldų vadovams bei kompleksinis mokymų ciklas mokinių savivaldų komandoms.
3.2. Įtraukiojo ugdymo srityje bus siekiama užtikrinti, kad visi mokiniai, nepaisant jų gebėjimų ar individualių poreikių, turėtų lygias galimybes ugdytis. Todėl mokytojams bus organizuojami mokymai ir stažuotės, skirti įtraukiojo ugdymo principų taikymui ir individualių kiekvieno vaiko poreikių atliepimui.
3.3. Kultūrinio ugdymo srityje bus siekiama ugdyti mokinių meninę raišką ir kūrybiškumą. Tam bus rengiami užsiėmimai „Vizualinio mąstymo strategijos“ ir Dailės ir meno terapijos būrelis.
3.4. STEAM ugdymo srityje bus siekiama skatinti mokinių domėjimąsi gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija ir matematika. Tam bus organizuojami praktiniai užsiėmimai mokiniams VU Gyvybės mokslų centre, STEAM centruose, Kauno VII forte. Taip pat vykdomi laboratoriniai užsiėmimai formaliojo ugdymo chemijos, fizikos ir biologijos pamokose, praktiniai užsiėmimai gamtoje, elektronikos ir robotikos bei mentalinės aritmetikos būreliai.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
1) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
2) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
3) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
4) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
5) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.
Trakų savivaldybės (-ių) TŪM mokyklų Pažangos planas: 1 priedas. Pažangos planas