Menu Close

Mokiniai – mokiniams: apie skaitmeninį pilietiškumą

Kas ir kada vyko?

Gegužės 2 d. mūsų gimnazijos vienuoliktokai vienai pamokai tapo mokytojais – jie vedė pamoką septintokams. Pamokos tema – skaitmeninis pilietiškumas.

„Kas gi tai ir kaip to mokyti?“ – gali pagalvoti ir ne vienas suaugusysis. Pamėginkime atskleisti gan sudėtingą temą keletu paprastų klausimų:

  • Kaip internete pagarbiai bendrauti su žmogumi, jei turi priešingą nuomonę?
  • Kaip atpažinti dezinformaciją? Kaip žurnalistai „gamina“ naujienas?
  • Kaip skaitmeniniame pasaulyje neužkibti ant sukčių kabliuko? Kaip juos atpažinti? 
  • Kaip netapti priklausomu nuo veiklų internete?
  • Kokios yra skaitmeninės žmogaus teisės?
  • Kaip saugoti savo reputaciją internete ir kodėl tai svarbu?

Narstę šiuos ir panašius klausimus drauge su žurnalistėmis iš LRT ir lektorėmis iš Skaitmeninės etikos centro, dabar vienuoliktokai dalijosi įgytomis žiniomis ir patirtimis su kitais savo mokyklos bendruomenės nariais.

Kaip vyko pamoka?

Sąlygų taip pat buvo: svečiams turėjo būti ir smagu, ir įdomu – jie turėjo išsiskirstyti įgiję naujų žinių skaitmeninio pilietiškumo temomis, o tai nemenkas iššūkis – kai bene kiekvieno kišenėje prieinami dirbtinio intelekto „konsultantai“ kone visomis gyvenimo temomis…  Septintokų didžioji dauguma patvirtino: pamoka labai patiko!

Moksleiviai susipažino su skaitmeninio pilietiškumo temomis dviejose skirtingose erdvėse – klausydamiesi vyresniųjų draugų paskaitos, stebėdami vaizdo reportažą, dalyvaudami provokuojančių klausimų diskusijoje  ir atsakinėdami į viktorinos klausimus, kalbėdamiesi apie virtualiuosius „sausainiukus“ ir vaišindamiesi tikrais sausainiais.

 Projektas

Ši mokinių mokiniams skirta pamoka – tai projekto „Skaitmeniniame pasaulyje – pilietiškai ir su šviesa“ dalis.

Jaunimas projekto metu mokosi ne tik teorijų ar nagrinėja lektorių pavyzdžius – pasitekti ir patyriminiai kūno, šokio-judesio metodai, per juos perteikiamas suvokimas aš-tu-mes: bendruomenė. Per judesį žiūrima ir į skaitmeninio pilietiškumo temas, tarp kurių – bendravimas internete, patyčios ir neapykantos kalba, skaitmeninis identitetas, interneto priklausomybės, kibernetinis saugumas, medijų raštingumas. Vienuoliktokų dar laukia susitikimas su visomis projekte dalyvaujančiomis klasėmis – jaunimas keisis patirtimis, bendraus ir megs ryšius ateičiai.

Į paskaitas skaitmeninio pilietiškumo tema taip pat buvo kviečiami mokyklos tėveliai ir mokytojai.

Projekto metu ekspertų (taip pat ir moksleivių) parengta temų medžiaga  vėliau, projektui pasibaigus šią gegužę, galės naudotis visi suinteresuotieji – ras ją projekto pristatymo puslapyje

Projektą įgyvendina @Skaitmeninės etikos centras, @Britų taryba Lietuvoje ir @LRT. Plačiau apie projektą rasite čia: https://e-etika.lt/skaitmeninis-pilietiskumas/

Skaitmeninės etikos centro informacija

Skip to content